Vem vet mest?

Igår kväll satt jag och tittade på "Vem vet mest?" på ettan. Det där frågesportsprogrammet där de släcker lampor om man svarar fel. Frågorna handlar om allt mellan himmel och jord. Jag slötittade lite på programmet medans jag höll på med något annat. Plötsligt lyssnar jag till när jag hör frågan: "Vilken Mary startade tillsammans med Charlie Chaplin och sin make Douglas Fairbanks ett produktionsbolag?" Rätt svar: Mary PICKFORD. Ja, det är henne jag döpt bloggen efter, indirekt. Egentligen är den döpt efter Katie Meluas låt "Mary Pickford used to eat roses" (som faktiskt handlar om hur bolaget startades tillsammans med Fairbanks, Chaplin och en tredje snubbe vid namn David Griffith).



Nu måste jag plugga innan The Tudors börjar kl 22!!!

Kommentarer
Postat av: Gotland.

Haha, jag vaknade till det programmet igår. Hade satt mig ner för att se skyttestaffeten, somnade precis innan stående skyttet på fjärde - och vaknade sedan till Richard sexiga stämma när han utsedde någon till kvällens mästare. Vadå Jeopardy-ripoff?

2009-01-15 @ 13:21:51
URL: http://annuendag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0