nytt år - nytt försök att blogga

Nu ska jag försöka ta upp mitt bloggande igen. Får se hur länge det håller. Men jag vet att jag mår bra av det så ska försöka se det som en skön avkoppling av skriva av mina tankar! Har tänkt att jag ska försöka vara mer positiv i år. Eller i alla fall väga upp mitt klagande med något positivt! Eller så här: jag ska inte sluta tycka, jag ska tycka positivt (om det som inte är negativt, dvs).

Just nu tittar jag på Körlsaget. A är i Stockholm och jag är helt själv. Idag har jag städat, pluggat till tentan och haft på mig nya örhängen (såna kan göra att man tänder på sig själv när man råkar se sig själv i spegeln).

Min bästa julklapp: en mixer. Den förgyller varje stund av min dag. Gör fruktdrinkar varje morgon. Till slut vill man gegga ner allting i den där kannan och prova hur det blir. Apelsin, päron, kiwi och banan och till slut soyamjölk blir hur gott som helst. Jag vill bara ha mer och mer!

Jag vill måla om. Inte för att det egentligen behövs eller för att jag vill ha ett nytt utseende på lägenheten, utan för att jag vill stå i slitna hängselbyxor och kladda på en vägg...

Kommentarer
Postat av: gotland

Jag har kvar de där kiwisarna du köpte åt mig när jag blev sjuk, du kan få dem till dina fruktdrinkar om du vill? Blir säkert en... uppiggande smak.

2009-01-10 @ 21:41:04
URL: http://annuendag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0