Idag har inte varit någon DN Söndag-dag precis

Och med rubriken menar jag inte en sån dag som man kan läsa tidningen i sängen fram till klockan tolv, utan en sån dag man inte skulle göra ett "En dag med Fröken Pickford-reportage". Har jag förvirrat tillräckligt nu? Kort sagt har det inte hänt så mycket idag mer än att jag spenderat näsan i en räknebok för externredovisning. Parallellen till DN drog jag för att de alltid skriver exakta klockslag.

06:30 Pickford går upp och kokar te. Läser tidningen. Ser på nyheterna. Tvingar i sig en smörgås.
07:45 Cyklar till universitetet och får en gren i ansiktet som avsöndrar vatten och smetar ut både mascara och eyeliner
08:02 Börjar räkna kapitel 2 i kurslitteraturen
09:38 Äter riskakor och päron och är sugen på något varmt att dricka, men avstår
11.45 Lunch
12.15 Fortsätter räkna
14.00 Fäller några spydiga kommentarer
16.00 Affären besöks för att handla till kvällens middag
17.30 Äter middag
18.13 Publicerar detta inlägg

Ni förstår galoppen. Mina dagar är inte speciellt tråkiga i mina ögon. Även fast det är ganska enformigt så är de nog ganska normala. Den här dagen har varit speciellt enformig men ändå har jag fått mycket gjort kanske för att mitt schema just inte är så sjukt händelserikt. Men de personer som DN Söndag rapporterar om verkar ju för tusan som att de aldrig sitter still. Men får de ändå något gjort? Man kan ju undra... Hur som helst så är det ju de som är intressanta att läsa om (om man nu anser det) och inte superokända Pickford i en svensk universitetsstad som "inte gör någonting"...

Kommentarer
Postat av: gotland

"'Några' spydiga kommentarer"?...

2009-01-27 @ 18:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0