ensamheten

Kaffekoppen (eller egentligen glaset) står bredvid mig och hjälper mig att starta dagen på ett varmt och gott sätt. Kommer idag, förutom datorn, att vara mitt enda sällskap detta sista dygn i stan. Känns som man börjar på någon ny epok när man lämnar imorgon. Och jag hoppas verkligen det. Att nästa år blir annorlunda, lugnare, mindre turbulent. Annars kommer det att behövas mycket mer kaffe än vad som har konsumerats det här året...

Ett år... av förändring. Ett år av nya människor, nya rutiner, nya sätt att se livet på. Det där som jag har upplevt så många gånger tidigare. Men det här året har varit speciellt. Och jag kan inte sätta fingret än på vad det är som har gjort mig så annorlunda det här året. Hoppas att jag kommer till den insikten när jag åker imorgon.

Nu ska jag vika tvätt, dricka mer kaffe och beundra mina nya shorts som jag är helt förälskad i (synd att det är för kallt för att använda dem bara...)

Sommarens boktips: "Midvinterblod" av Mons Kallentoft (Jag älskar den, kanske för att jag bor i Linköping haha!)

Kommentarer
Postat av: Hanna

ja tack så mycket det är skönt att vara hemma! Men haha blir man glad av att läsa min blogg? Vet inte riktigt om jag hade klassat in den i kategorin roligt just nu. Fast vem vet, du kanske är en sådan som njuter av andras olycka? ;)

2008-06-20 @ 14:19:46
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Gotland (faktiskt på Gotland).

Hallå?! Det förstår väl vem som helst att det där lite extra speciella är Jag och gubbarna? Eller okej, lika bra att vi båda erkänner din last. Det är Hampus som förgyllt ditt år. Hoppas att du var redo för sanningen...

2008-06-24 @ 08:31:18
Postat av: Maya

Ååh! Jag läser den. Men har fått ta en paus i den nu pga tentastress. Än så länge är den bra och den gör ont att lägga den åt sidan. Hahaha. Är allt bra snygging? Puss.

2008-07-30 @ 11:45:45
URL: http://heltlovely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0