det vanligaste lösenordet är password...

...vilket jag börjar förstå. Snart är det så många lösenord att hålla i huvudet att man bara kan komma ihåg att man ska skriva lösenordet men inte hur det lyder.

Någon har ju faktiskt kommit på den alldeles briljanta idén att internet-sidorna kan spara ens inloggningsuppgifter vilket ju i teorin är en alldeles utmärkt idé för en vanlig slösurfare som jag. En IT-tekniker skulle säkert ha en hel del att säga till om gällande säkerhet och hackers etc, men jag tvivlar på att någon skulle hitta något intressantare än kolapapper och gamla facebook-mail i min inbox (från den tiden då folk fortfarande skrev på min vägg...). Speciellt nu när jag outat att mitt lösenord är password lär ju intressekvoten på mina mail stiga avsevärt....

Dynamit-Harry var  förbi idag!  Det blev ingen vidare konversation, men en kopp kaffe och en morot delade vi iallafall i tystnad...

Kommentarer
Postat av: Gotland

Du ska få träffa honom när han är på G, då kommer han tjattra öronen av dig! :)
Trust me.

2008-02-07 @ 22:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0