Det var inte igår

som jag skrev här. Lite för att mitt liv är helt ointressant just nu och det knappt händer någonting som är värt att skriva om. Jag tänker knappt längre. Dagarna ser verkligen precis likadana ut och jag är rädd att jag fastnat i något slags "det-här-är-livet-efter-det-att-barndomen-är-slut-kris". Men det är väl när det är grått och tråkigt som man skriver som bäst? Brukar inte de som författar eller skriver vara arga eller ledsna eller irriterade över någonting? Hur ofta läser man egentligen om någonting som är kul? Dagstidningarna skriver ju bara om det som är problematiskt. Alla negativa saker ska framhävas eftersom att det är det som är värt att göra någonting åt. Det enda som inte har någon negativ framtoning i en dagstidning är kultursidorna - de som ska vara underhållande. Tro mig, inte har jag blivit underhållen av dem någongång och då är jag ändå inte kulturellt handikappad. Böcker då... hur ofta läser man en rolig bok. Den enda bok jag kan komma på som kan klassas som rolig är Populärmusik från Vittula och den har jag inte ens läst...

Jag är inte bitter.

Kommentarer
Postat av: Gotland

Populärmusik från Vittula är den enda boken min bror har läst, jag kan be honom ringa dig om den. Berätta och sådär.. :)
Stay away from cliffs, och bär aldrig mjukisbyxor till Coop!

2008-04-12 @ 22:31:05
URL: http://annuendag.blogg.se
Postat av: Elin

Jag tror jag vet hur du menar. Jag tänker typ samma sak varje dag, speciellt när jag cyklar genom vallaskogen, önskar då att jag var typ fem år, och fick springa runt barfota på en gräsmatta! För tanken kommer in i huvudet: är det så här resten av mitt liv ska se ut? Massa att göra på rutin och allt man måste ta ansvar för, jobb, plugg osv. Men så kan man inte tänka, för det finns mer, nångång, tror jag?

2008-05-08 @ 19:05:49
Postat av: Anonym

Jag tror jag vet hur du menar. Jag tänker typ samma sak varje dag, speciellt när jag cyklar genom vallaskogen, önskar då att jag var typ fem år, och fick springa runt barfota på en gräsmatta! För tanken kommer in i huvudet: är det så här resten av mitt liv ska se ut? Massa att göra på rutin och allt man måste ta ansvar för, jobb, plugg osv. Men så kan man inte tänka, för det finns mer, nångång, tror jag?

2008-05-08 @ 19:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0